På besök i Erding

Igår när jag körde Oliver till flygplatsen i Munchen så passade vi på att svänga förbi Erding dit jag flyttade som 12 åring. Det hade förändrats så oerhört mycket där, vilket var givet då det var ett tag sedan, men känslan fanns kvar. Det var hur kul som helst att gå förbi vårat gamla hus och ta en sväng i kvarteret uppe vid Keltereistrasse. Goda som dåliga minnen dyker på en och man kan inte sluta undra över hur det hade varit eller blivit om vi hade stannat kvar. Vet att jag tänker mycket och att jag grubblar över saker och ting lite för mycket och lite för länge men nu vet jag även att jag blir lite väl känslomässigt involverad i vissa saker. Om det är bra eller inte, det vet jag inte, men rätt intressant att känna det när det kommer över en.


Keltereistrasse 31, mitt gamla rum till höger där.


Här är mitt första jobb, brukade städa och plocka undan sopor på helgerna! Här började karriären :)





Gågatan med blick upp mot torget


Min första skola i Tyskland, Hauptschule. Fick efter två år så pass bra betyg att jag kom in på realskolan i Erding


Huvudingången


Brunch i Erding och min stora lillebror kan tydligen äta hur mycket som helst :)

Kommentarer
Postat av: Alle

Riktigt fint att se kort på huset. Skulle önskat mer kort från omgivningen... men jag får väl själv komma och äta lite schpagettieis. Fina bilder som sagt, old memories

2010-03-29 @ 22:05:53
Postat av: HjalleJäger

Jag vet men de har byggt så mycket i det kvarteret så det skulle bara bli byggnader och träd på korten. Vi får helt enkelt ta en dagstur dit när du kommer på besök. Äta Weisswurst und schnitzelkesches ;)

2010-03-30 @ 08:45:02
Postat av: Farzan

.. gott att höra att minnen dyker upp .. hoppas de positiva överväger .. funderingar är alltid bra, det ger ofta lite distans i tillvaron samtidigt som man lär sig lite mer om sin känslomässiga del .. hoppas kunna få möjlighet att återvända en dag ..

2010-03-30 @ 10:20:09
Postat av: Margareta

Vad intressant att se bilder från Erding och läsa dina reflektioner. Det är spännande att få ta del av ditt (ert) tidigare liv. Jag hoppas få besöka Erding med din pappa kanske redan i sommar.

2010-03-31 @ 22:10:54
Postat av: HjalleJäger

Det kommer du få Margareta! Det ser vi till att fixa iallafall.

2010-04-01 @ 17:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0