Wrong number - The Cure

Popcorn är såååå nice

Måste bara säga att jag gör nog världens bästa popcorn :)!

Sail away- David Gray

Min Vuvuzela

Man får ta seden dit man kommer eller vad är det man säger? Så varför klagar alla på Vuvuzelan då den tillhör fotbollen i Afrika. Just därför införskaffade jag en häromdagen :), visste den är i plast men den för ett jävla väsen!

Längtar samt dagens låt

Sitter här på mitt kontor och känner att dagens lunchkoma börja falla över mig. Dåsig, tunga ögonlock och långa stora gäspningar... jobbigt att motivera sig då :). Tänker en del på Sverige nu och känner en viss hemlängtan, ser verkligen fram emot att komma hem ett litet tag.

The Cranberries - Just My Imagination

Dagens låt

Blev ännu en tidig morgon på berget idag :). Nu kanske ni tror att jag är superslim men tyvärr så går det lite långsammare än så :(. Hur som så när jag drar iväg på morgonen så åker iPoden på och då går allt lite lättre fram och uppåt. När jag sedan susade ner mot stan så shufflades följande låt fram:

Cheap Tricks med låten Mighty Wings

Fanns ingen officiell musik video så ni får hålla med lite T G... kommer du gilla Alvar

Amy Macdonald - Don't Tell Me It's Over

Back in Salzburg

Såja då var man tillbaka från en snabbvisit i Sverige och ett bröllop på Gotland. Visby bjöd på bästa möjliga väder och helgen blev riktigt bra. Men som alltid när man har det bra så går tiden alltid lite för fort ;), ser redan nu fram emot att få åka tillbaka hem och njuta lite av en kortare semester.

Morgonrunda

Har fått bra rutin på cyklingen nu och det blir en runda på berget varannan morgon kl07.30 innan det blir för varmt. Nice känsla när man sen kommer in på kontoret och har träningen bakom sig och känner sig pigg och fräsch i hela kroppen :)

Berget väntar på mig

På väg ner, tyvärr så får man inte med djupet i bilden.

Dagens låt

På väg ner från berget idag så dök denna låt upp i min iPod och känner att det passade bra för dagen. Gillar dock inte när man inte kan lägga in den riktiga musikvideon.

Yellow - ColdPlay

Då var det måndag igen och ännu en gång så gick helgen alldeles för fort förbi! Var dock en bra helg med grymt väder och mycket cykling. Fotbolls VM drog ju även igång så nu blir det svårt att hålla sig ifrån TVn en månad.

Don't Go Away - Oasis

Tjabba!

Nu har det varit alldeles för längesedan jag fick ut en dagens låt. Finns inga direkt ursäkter så bäst att ej ge några :)

Touch The Sky - Kanye West

Dagens låt

Igår var det en röd dag här i Österrike och med anledning av detta så blev det ingen dagens låt. Istället besökte jag en pokerklubb till 8 på morgonen och spenderade resten av dagen i soffan sovandes eller slumrandes till filmer och serier.

Party With My Pain - Johnossi

Hittade precis denna låt och ja WHY NOT??! Hittade bara en väldigt kort version till er på youtube men det får räcka.

DO IT - Lazee ft Mohombi

Pappa på besök

För drygt en vecka sedan var farsan nere på besök och det blev en riktigt trevlig far son helg! Trots att vädret inte alltid visade sig från sin bästa sida så lyckades vi se det mesta av vad Salzburg har att erbjuda utomhus. Jag kan nog snart extraknäcka som guide :).
Det blev en del fina restaurangbesök dessa tre dagar och ett av dessa var på Goldene Ente, en mcket bra Österrikisk restaurang som ligger gömd i en av de många små gränder man hittar i stan.

Här hade vi praktiskt taget lunch med Mark Harmon som spelar Leroy Jethro Gibbs i serien Navy CIS.

Dagen då pappa skulle flyga hem så passade vi på att åka förbi Erding som ligger några mil utanför Munchen. Tyckte det kunde vara kul för honom att se våra gamla hoods :)

Torget som nu för tiden är aningen fräschare än back in the days när vi bodde där.

Ingången och Tornet till Ratsstube im Schönen Turm. En restaurang vi brukade besöka med familjen.

Valdemar och Alvars gamla skola

Ingången till Realskolan jag kom in på sista året i Erding

... som visade sig vara en Realskola för pojkar :(

Får ju inte glömma Valdemars Gymnasieskola

Vi avslutade hela helgen med en bättre lunch längs med Erdings stadsmur.

Tillbaka med dagens låt

Lite lediga dagar och sen en mässa i Prag på det är anledningen till min frånvaro men nu kör vi igen! Har varit en seg början på denna vecka och känner att jag behöver dansa igång det hela lite :)