Regn regn och åter regn

Vi har haft en mycket bra början på våren här i Salzburg men det krävs ju alltid lite regn och kallare dagar för att uppskatta de bättre ännu mer. Förra veckan drog det in en kallfront över Salzburg och dagarna blev lite gråare än vanligt. Hade förhoppningar att det skulle spricka upp lite inför helgen då de utanför mitt fönster nu springer Salzburg Marathon, men icke! Det blev bara sämre och med 8-9 grader och regn går årets marathon av stapeln, tur att man inte springer ;).



Istället så tog jag ut mig för mycket igår tror jag. Tog min vanliga cykeltur på berget och då det var lite kallare än vanligt så går det givetvis långsammare. Det tänker man dock inte på när man sitter där och istället för att inse det så pushar man sig hårdare. Det får jag lida ordentligt för idag.

Därför har jag bäddat ner mig i soffan idag och med några bra filmer på lager så kommer jag nog ha en bra dag i värmen medans regnet slår mot rutorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0