Bara småskrattar lite för mig själv

Vet inte riktigt vad ni kommer tycka om mig nu men jag måste bara skriva lite om detta. För några dagar sedan så kom jag hem efter jobbet och kände att jag ville passa på att städa lite då jag ändå inte hade något planerat för kvällen. Så jag började med att röja undan saker och ting som stod framme och vek ihop lite tvätt för att sedan avsluta med att dammsuga hela lägenheten. Det var väl inte så smutsigt från början men ändå skönt att få det helt rent och fräscht. Satte på lite skön musik, korkade upp en öl, öppnade fönstren och körde igång. Allt kom på plats, dammsög sovrummet och skulle just börja på hallen så ringde telefonen... hade tydligen städat bort den så fick mig ett litet spel innan jag hittade den i byxfickan i garderoben :). Det var en kollega som undrade om jag inte hittade hem till honom då jag var några minuter sen till en spelkväll, ooooops hade jag totalt glömt av. Av med shortsen, in i duschen, på med kläderna och i bilen (hade bara hunnit dricka några klunkar öl). Så jag lämnade dammsugaren avstängd i hallen som på bilden.



Som ni ser så ligger den mitt i hallen och spärrar nästan vägen in till badrummet. OK, så jag kommer hem rätt många timmar senare och är lite för trött för att börja packa undan den givetvis. Hoppar i säng och sover allt för lite för att vara riktigt på hugget kommande dag. Vilket då betyder att jag bara kliver över dammsugaren några gånger den morgonen då jag ska in i badrummet eller sovrummet... ja ja ni vet nog vart detta leder. När jag kommer hem den eftermiddagen så är planen att kila iväg till gymmet och sen komma hem för att städa klart, bra tanke eller hur :). När jag går fram och tillbaka i rummen för att få ihop träningssakerna så håller jag givetvis på att snubbla över denna städgrej, den kan inte ligga mer dumt till. Ha ha ha jag börjar skratta bara jag skriver om det igen, för när jag håller på att snubbla över den så tänker jag "Hur arg kommer du inte vara när du väl mosar in tån i den eller trillar på riktigt över den där dammsugaren" men flyttar jag på den NEJ NEJ! Utan nu blir det mer en egen utmaning där jag vill se hur jag kommer reagera när jag väl, och det är bara en tidsfråga, kör foten i den. Helt sjuk grej att göra och jag förstår fortfarande inte grunden till det men men så blev det. Kom hem senare på kvällen, tittade lite film, åt lite och gjorde mig klar för sängen. Då kom första smällen, håller på att snubbla in i dörren när jag går från badrummet till sovrummet, ett svagt men snabbt FAAN slinker ut min mun innan jag kommer på mig själv, ler lite lätt därefter och hoppar i säng. Tar givetvis inte undan dammsugaren denna gång heller.
Nästa morgon kommer nästa smäll då jag ska hämta mobilen från sovrummet, lite lätt stressad kör jag foten rakt in DAMMSUGARJÄVELN ha ha ha och det gjorde ont med. Utmaningen är gjord med avsikt, jag vet att den ligger där och det bör inte finnas en chans att jag missar den men ändå så efter ett tag så glömmer man av den, nästan inte ser den mer.
Detta fortsätter i två dagar, snubblar inte så ofta över den men varje gång jag gör det så istället för att bli irriterad, som man kan bli, så småler eller småskrattar jag varje gång. He he he what is the wrong?????

P.S. Den är borta nu och allt är tillbaka till det vanliga


Kommentarer
Postat av: Farzan

.. förstår inte riktigt utmaningen .. men som sagt, döda saker djävlas aldrig, dumt huvud och hela kroppen (eller delar därav) får lida .. har erfarit liknande saker med dammsugare när ni var små ..

2010-04-10 @ 16:48:24
Postat av: HjalleJäger

Inte jag heller så här i efterhand men det gav säkert något mer än bara ont i foten ;)

2010-04-14 @ 00:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0