Första cykelturen

Så i veckan hämtade jag min nya mountain bike från cykelbutiken i Kuchl en liten ort som ligger 2,5 mil utanför Salzburg. Michi's Radhandel heter butiken och har en grymt trevlig och kunnig personal, en av anledningarna varför jag köpte min cykel just där.
Igår blev min premiärtur av vilket visade sig bli en Heaven and Hell tur :). Heaven för att det är så himla fint runt omkring Salzburg och naturen är något speciellt. Vi cyklade ett par mil till en by som heter Fürstenbrunn där det finns en brant stigning på 3km och en lutning på 22% som värst och ner till 10% som lättast. Fick kämpa på rätt bra och det är först nu man fattar att killarna i Tour de France är helt tokiga och måste vara sjukt bra tränade. Vi vände på toppen och fick vila några minuter utför. Nere i byn stannade vill till på en biergarten och tog oss varsinn weissbier som belöning. Det var kanonväder med 24 grader varmt, sol och klarblå himmel, bättre cykelväder får man nog leta efter. 
Det var efter ölen och den välförtjänta pausen som Hell tog fart :)! Alla som har köpte en ny och sportig cykel vet att sadeln på dessa inte är allt för stor och inte allt för bekväm och detta gäller även min cykel. Jag kunde helt enkelt inte sätta mig ordentligt på hela vägen hem. Det gjorde såååå ont att jag nästan bara kunde stå utan att lida något fruktansvärt. Måste bara köpa riktiga cykelbyxor i dagarna.


Kommentarer
Postat av: Charliene

Haha shit det måste ha sett roligt ut. Köp sådana som F har, med en inbyggd blöja!

2010-04-30 @ 11:49:29
URL: http://duleenmachine.blogg.se/
Postat av: Alle

Snygg cykel! Work that asssss!

2010-05-05 @ 11:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0