Taxi Amsterdam - Salzburg

Hej hej! Är nu tillbaka i Salzburg efter en händelserik vistelse i Amsterdam. Tog flyget till Amsterdam tidigt på onsdagsmorgon och anlände vid lunchtid. Eftermiddagen gick åt för att montera upp våra två bås på mässområdet, vilket alltid brukar ta lite tid. Vet ej om det var på onsdagen eller torsdagen som jag började höra lite rykten om någon vulkan på Island men tänkte inte så mycket på det.
Mässan var torsdag och fredag med lite middagar på kvällarna, så ett rätt fullspäckat schema för vår del. Blir alltid sena kvällar med representation etc och sen tidiga dagar när mässa öppnar sina dörrar.
På fredagen var det tänkt att jag skulle ta ett kvällsflyg till Warszawa för att möte upp med grabbarna från Göteborg. En grabbhelg var planerad sedan månader tillbaka och något alla hade sett fram emot. Det var först på  fredag morgon som allvaret med vulkanen tog fart. Mutte ringde upp mig och sa att de inte kommer med flyget och att fler och fler flygplatser började stänga ner... suck ja ja det var ju inget att göra åt saken. Tänkte jag kunde ju alltid åka dit själv och se lite av Polen. Men det blev det inget med och anledningen vet ni alla om vid detta laget. Så här i efterhand så var det nog bra att vi aldrig kom dit då Polen var i landsorg över sin döde president och hans begravning ägde rum just på lördagen.
Amsterdam, blev som jag kan tänka mig alla andra städer i Europa, ett stort kaos. Inga flyg, fullbokade tåg och slut på hyrbilar. 18000 människor sov på flygplatsen. Fredagen stängde de ner tågstationen för att det inte gick att köpa mer biljetter. På lördagen fick man köa i två timmar för att få tag på en kölapp till den verkliga biljettkassan, det var helt sjukt och jag har aldrig sett något liknande. Samtidigt om detta hände så gick hotelpriserna upp med 100% och jag känner verkligen med de som var på semester och inte har ett företag i ryggen som backar upp dem för det finns inte så många utvägar i ett sådant läge.
Vi beslutade oss för att ta en taxi till Salzburg som företaget gick med på att betala. En sweet räkning på €2500 och 8 timmar i taxi :). Hur skönt som helst att komma hem och kunna koppla bort det där.
Ännu en gång så inser man att man har det bra här i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0