Tillbaka från Göteborg

Så då var man tillbaka i Salzburg efter ett rätt så händelselöst men skönt besök i Götet. Såg ett tag ut som om jag inte skulle få träffa så många av polarna då de flesta besöker släkt och vänner över påskhelgen. Dock så hittade man några guldkorn som hade lite tid över för lilla mig :).
På lördagen gick jag på stan med Sara och Anders som hade kommit ner från Stockholm för att fira påsk och komma bort från storstan några dagar. Indisk lunch följt av en efterlängtad espresso i Victoria passagen gjorde dagen så gott som komplett. Därefter blev det att röja runt i lägenheten några timmar för att göra plats för min nya hyresgäst.
Åt lunch med Carina och Mackan på Avalon på söndagen och fick avnjuta en bättre hamburgare gjord på högrev. Alltid kul att träffa dem och jag saknar verkligen dessa vardagliga träffarna när man bara sitter ner och pratar om allt och inget. De ska ha barn i Juli och det är kul att se hur det på ett positivt sätt påverkar ett par när de går i väntans tider och ser fram emot sin nyfödda och ett helt nytt liv väntar dem.
Blev bjuden på middag hemma hos Lina och Peter på söndagskvällen. De har precis blivit föräldrar och har fått en riktigt liten söt Emma som man bara inte kan sluta titta på. Riktig mysig kväll med en varm familjekänsla som gjorde gott.

Fick en annorlunda känsla när jag kom till Göteborg denna gången, det kändes inte som förr och kan bero på att jag har fått lite distans till staden efter några månader i Salzburg. Visst var det skoj att vara där men den där hemmakänslan infann sig inte som tidigare. Behåller dock min lägenhet ett år till eller så och vem vet det kanske blir mitt hem sen igen... känn ingen sorg för mig GÖÖÖÖÖÖTEBOOORG!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0