Gammal vs. Ung

Igår när jag satt och pillade med ännu ett inlägg i min "BLOGG" ha ha ha har fortfarande svårt med att kalla det min blogg men men hur som. Fixade och trixade när jag kom på att jag hade sett hur syrrorna inte bara lagt in länkar i sina bloggar utan lagt in hela fönster från youtube på sina sidor. Det är ju klart snyggare, så tänkte jag får väl apa efter men efter en lättare undersökning så var jag ej helt säker på hur jag skulle göra. Istället för att sitta i evigheter i hoppet om att hitta hur och vart jag kunde styra detta så drar jag iväg ett sms till en av dem och frågar hur man gör. Så långt har man ju kommit här i livet att om man inte hittar något eller fattar något så spar man en hel del tid och irritation genom att fråga någon kunnig.
Det är iallafall här det hela börjar! Först börjar jag känna mig gammal för detta kan ju inte vara det svåraste men ändå så vet jag inte och hittar inte hur man gör, jag har helt enkelt inte hängt med i utvecklingen!! Annan syn kan också vara den att gammalt folk inte riktigt orkar lägga någon energi på att fatta det nya vilket ännu en gång pekar på att jag börjar bli gammal då jag inte kan :).

Så mitt sms lyder:

Yo Siss! Hur får jag in hela youtube fönster i min blogg som du, istället för som jag, bara en länk?

Svar:

Skriver o förklarar på din blogg


Eeeeehhhh ha ha ha ha... OKAAAAAAAAAJ ja då visste jag ju direkt hur jag skulle göra NOOOOOOOOOOT


20 sekunder senare dimper det ner ännu ett sms:

Såpp. Hoppas du hajar :)

Svarar:

Nope tyvärr :)

sista svaret från henne i vårt givande sms:ande:


Allvarligt... Kan inte beskriva det bättre...


Ha ha ha ja vad ska man säga...

Vad hände med att svara pedagogiskt och beskriva hur och vad man gör?! Typ, gå in på sidan X, sök fram låten/klippet du vill se/kopiera och tryck på låten/klippet så att det börjas spelas. När du gjort detta så ser du till höger en ruta som heter X, koden som finns i den kopierar du och den klistar du in i ditt inlägg.
Jag vet att detta var per sms och det hade nog blivit lite långt men då kan man väl säga att man skickar ett mail senare eller nästa dag.

Vart jag vill komma är att om den yngre generationen är så dåliga på att förklara hur saker och ting fungerar på ett enkelt sätt så kan vi inte förvänta oss att de äldre ska kunna hänga med i dagens utvecklinge eller ens orka hänga med. För hur ska det gå till om ingen har tid eller kan förklara för dem????
Anser mig själv ännu tillhöra den yngre generationen ;) och ska efter gårdagen tänka mer på hur jag agerar mot de äldre och ta mig mer tid.

Siss Love You!! men satt verkligen och skrattade här igår när jag läste dina sms. Fick mig en liten tankeställare om hur våra föräldrar kanske inte alltid hänger med på allt, saker som är hur självklara som helst för oss och hur vi då behandlar dem.

Så se vad jag nu har lärt mig.. för dig min party Siss!!

Party Girl - U2


Kommentarer
Postat av: Erika

Men jag skickade ju ett inlägg här till dig om hur du skulle göra!

Ist för att "hoppa på" kan du ju säga att du inte fått ngt!

Kanske de är liiite mer logiskt!

2010-02-25 @ 18:44:24
Postat av: eerika

you'r getting old :)

2010-02-25 @ 18:45:24
Postat av: HjalleJäger

Ha ha ha ta detta nu på ett bra sätt Siss!! Du fick ju en låt ägnad till dig!! P o K

2010-02-26 @ 13:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0