Kitzbühel




Förra helgen så bestämde jag mig för att ta chansen att åka till Kitzbühel och titta på det berömda störtloppet Hahnenkamm Rennen. Det blev en helt galet bra dag och jag fick uppleva något nytt "stört"skönt... ha ha ha ibland överraskar jag mig själv ;). Skämt o sidor, det var en dag jag sent kommer glömma, perfekt väder med några minusgrader och strålande solsken och en stämning bland alla på plats som är svår att beskriva.
Kitzbühel ligger bara en timme från Salzburg men då det varje år valfärdas ca 50000 åskådare till den lilla byn så ville jag komma iväg i tid och hinna före köerna. Ställde väckarklockan på 06.30, packade min ryggsäck med lite provianter för kommande dag. Kom iväg på utsatt tid och anlände i Oberndorf in Tirol vid 08.30 (3 timmar innan första åkaren). Oberndorf håller med en stor parkering för alla tillresta och därifrån kan man ta en shuttle till backen.


Jag vet pappa att jag inte ska leka med mobilen i bilen men jag var själv och man blir lite till sig bara när man är ute och reser och allt är så fint runt omkring en :)



Trots att jag var ute i god tid så var det livat värre i byn och hela vägen fram till raceområdet. Första bilden på backen där några timmar senare åkaren Cuche flyger ner i en fart lite över 140km/h.


Hade fått för mig att jag ville upp en bit i backen för att se dem i full action, behöver väl kanske inte säga att jag blev rätt svettig på vägen upp ;) tur att man hade klätt sig bra och tänkt på att ta med sig lite ombyte ifall att.


Visst är det fint men när man väl står och tittar ut över detta så tänker man inte så mycket, utan man bara suger i sig det fina och man mår rätt så j.... bra helt enkelt.


Jo den fanns överallt, var bra drag på gänget


Efter ca 20 åkare gick jag ner till målgången där den riktiga festen var. Helt otroligt vilken stämning och fest det var där. Nästa år blir det att bo över en natt och ta del av nattlivet, ska vara sanslöst skoj.


Behöver inte säga så mycket mer...




Ha ha ha yeah what can I say?! Behövde ju göra en pitstop... värmde bra i kistan :)! De hade dock ingen Jäger för HjalleJäger HA HA HA HA


Efter en lång dag så begav jag mig hem, kände mig lite trött men mest glad över att jag inte missade detta event. Stannade och tog en kaffe med denna bild framför mig, tror att jag trivs rätt bra nu!

Kommentarer
Postat av: Charliene

Ballt! Kanske ska du vara med och tävla nästa år? :P

2010-02-03 @ 09:42:57
URL: http://duleenmachine.blogg.se/
Postat av: Alle

Niiiiiiiiaaaace! Kanske man får komma ner till nästa års event. Kan Alle visa hur fan man festar! Oyeees, BUFFÉ!

2010-02-04 @ 22:44:43
Postat av: Farzan

.. allt låter nästan för bra .. livet utanför gamla Sverige är inte så dumt .. det värsta blir kanske att återvända en dag ..

2010-02-05 @ 16:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0