Äventyr äventyr

Orkade inte stressa iväg imorse när jag skulle iväg till Saalbach utan drog mig några extra minuter, åt lite extra till frukost och velade faktiskt lite om jag skulle orka åka eller inte :) jobbiga val man har nu för tiden... ska jag orka åka skidor eller inte... tunga beslut!!
Kom till slut iväg och inte allt för sent heller så även denna gång slapp jag de äckliga köerna som brukar slingra sig genom dalarna. Det är nu alla tyskar har lov och invaderar de Österrikiska skidorterna. PASS AUF!!
Efter några åk i 7km backen som fick benen att bränna gott och en längre fel åkning som resulterade i att jag fick ta buss tillbaka till Saalbach så var det dags för den efterlängtade lunchen. Slog mig ner vid ett bord med flertalet tyska turister och det blev en rätt trevlig lunch :), de är inte så tokiga trots allt utan ganska roliga faktiskt.



Schweinebraten mit Semmelknödel, Sauerkraut und Biersauce

Som jag skrev innan så åkte jag lite fel idag och blev bjuden på en rejäl tur i naturen. Missade en sväng ner mot Saalbach och istället så övergick transport sträckan till skog och öppna opistade backar. Som tur var så var det inte allt för djup och besvärlig snö så även jag hade en chans att njuta av mitt lilla äventyr.


Hmm... vart tog liften vägen??


... och vart tog pisten vägen????

Trött men glad tillbaka i bilen så hade jag gjort mig förtjänt av ett bättre mellanmål


Finns vissa saker jag bara inte kan låta bli alltså :)

Ni som nu vill komma och besöka mig vet vad ni kan vänta er!


Kommentarer
Postat av: Alle

Hahaha, vilse i backen... Då är det berg man åker på :-)

2010-02-21 @ 11:54:39
Postat av: Farzan

.. låter oroande .. vilse i backen .. tur du inte mötte någon lavin, Lethin ..

2010-02-21 @ 13:50:06
Postat av: Farzan

.. finns det weisswuerst också .. ?

2010-02-21 @ 13:51:19
Postat av: HjalleJäger

Skiter björnen i skogen??????? Klart det finns Wisswurst här farsan!!

2010-02-21 @ 17:23:08
Postat av: Syster

Hahaha, MY GOD Hjalle.. Bäst att du börjar packa ner en flarra Jäger när du är ute på dina äventyr.. INCASE liksom :) En liten hutt värmer nog bra när du vimsar bort dig i den Österikiska skidterrängen.

Längtar att komma ner och åka lite vilse med dig!

KRAM

2010-02-21 @ 18:18:10
URL: http://erikatche.blogg.se/
Postat av: Syster

Hahaha, MY GOD Hjalle.. Bäst att du börjar packa ner en flarra Jäger när du är ute på dina äventyr.. INCASE liksom :) En liten hutt värmer nog bra när du vimsar bort dig i den Österikiska skidterrängen.

Längtar att komma ner och åka lite vilse med dig!

KRAM

2010-02-21 @ 18:21:35
URL: http://erikatche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0