Är våren här för att stanna nu???

Andra dagen på raken med superväder här i Salzburg. Igår hade vi 18 grader och strålande sol och det verkar bli lika bra idag :). Det finns ingen snö kvar i dalarna och gatusoparna har börjat röja undan allt grus från vägar och trottoarer, ännu ett tecken på att det med största sannolikhet inte kommer mycket mer snö i år. Visst är det nice med vår och värme men jag ville få några helger till med bra skidåkning, känner att jag inte riktigt är klar med denna säsong. Dumt att klaga dock så får väl leva med solen, uteserveringar och kall öl.... jobbigt värre ;)!
Det finns ett berg/kulle just bredvid vårat jobb där jag brukar ta min lunchpromenad ibland, har visat bilder från det förut men ni ska få några till.


Kan man få ett bättre vårtecken än såhär?!


En av bänkarna jag brukar sitta på ett tag ger mig denna utsikt.


Från min balkong imorse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0